RECUPERACION DE ESPAÑOL
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 6°
AÑO: 2012
1. Copiar una poesía de versos libres y otra de versos regulares
2. Copie una poesía de rima asonante y otra de rima consonante
3. Di cuantos versos tiene cada una de ellas
4. Di cuantas estrofas tiene cada una
5. Recorta oraciones y subraya el sujeto y el predicado
6. De las anteriores oraciones di cual es el núcleo del sujeto y cuál es el núcleo del predicado.
7. Copia 10 palabras agudas sin tilde y diez agudas con tilde,diez palabras graves con tilde y diez sin tilde, diez esdrújulas y diez sobre esdrújulas.
8. Elaborar 8 oraciones según la aptitud del hablante
RECUPERACION DE ESPAÑOL
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 7°
AÑO: 2012
1. Escribe un cuento y destaca en el las estructuras del cuento.
2. Escribe los elementos del cuento
3. Copia las clases de cuento
4. Inventa un cuento donde el narrador
sea narrador testigo
5. Como se produce la voz
enumera los organos que intervienen la produccion de la voz
realiza un mapa conceptual sobre la ptoduccion de la voz
6. Que es sílaba? Según la clasificación de la silaba escribe 10 ejemplos de cada uno
7. Elaborar un ejemplo de comunicación y destaca en el cada uno de los elementos
TALLER DE RECUPERACION ESPAÑOL
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 8°
AÑO: 2012
1. Elabore 5 ejemplos del proceso de comunicación y reconoce en el cada uno de sus elementos
2. Haga 10 ejemplos con cada uno de los componentes de la lingüística
3. Realiza 5 ejemplos del componente fonológico
4. Copia una poesía de versos regulares
5. Copia una poesía de versos irregulares
6. Copia poesía de rima asonante
7. Copia poesía de rima consonante
8. Di cuantos versos y cuantas estrofas tiene cada una de ellas
9. Escoge una poesia y realízale la métrica (ten en cuenta las reglas métricas)
10. Que es hiato y sinalefa, di 10 ejemplos de cada una
11. Di que nombre reciben los versos según el número de silabas
12. Elabora 10 ejemplos de cada una de las figuras literarias vistas. símil o comparación, personificación, metáfora, hipérbole.
13. Que es la novela
Menciona las características
14. Cuáles son los subgéneros de la novela da ejemplos de cada uno
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 9°
AÑO: 2012
1. lee todo lo de literatura precolombina y exponlo en el salón de clase
2. elabora un mito sobre la creación de los ríos y de las aguas
3. crea un mito donde se den las normas de convivencia para la comunidad
4 .elabora 10 oraciones compuestas y 10 oraciones simples
5. consulta la vida de dos cronistas con sus respectivas crónicas
6. repasa todo lo de la literatura del descubrimiento, la conquista y la colonia.
7. crea tu propia crónica. Puede ser la historia de un viaje, un paseo, envíasela a un amigo.
8. Diseñe un mostrarlo de mitos y relatos en general.
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 10°
AÑO: 2012
1. Has el resumen de la obra el poema del MIO CID
2. busca un texto lirico, di el número de versos que tiene. Di si su rima es asonante o consonante
3. busca un texto de género dramático
4. busca un texto narrativo
5. realiza una cartelera sobre el origen del castellano exponla en el aula de clase.
6. elabora un mapa conceptual acerca del origen de la literatura española. Tú serás el docente, dale la clase a tus compañeros.
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 11°
AÑO: 2012
1. Realice un trabajo sobre las características, autores y obras del período clásico grecolatino, aplicando las normas Icontec en la construcción de textos.
2. realiza una cartelera sobre la literatura medieval explíquela en el salón de clase
3. elabora un mapa conceptual acerca de las obras épicas de la antigüedad
4. repasa todo acerca de la sociolingüística
5. presenta el resumen de la obra la odisea hasta el capítulo que se ha leído
6. haga y presente el resumen de cualquiera de las obras el Mahabarata, la odisea, la Ilíada el Ramayanal
7. presente el primer capítulo de la odisea en narrador personaje (narrador en primera persona)
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 6°
Copia los números del 1 al 50
Copia el vocabulario del salón de clase
Elabora el spelling a las siguientes palabras, table, chair, pen, mother, telephone, teacher, supermarket, boy, ruler, student .
Recortar y pegar los pronombres personales en inglés y pon el frente su equivalente en español
Escribe las 3 partes fundamentales del verbo TO BE y usalas en oraciones afirmativas minimo 10 oraciones
Relaciona el verbo TO BE con cada uno de los pronombres personales
Estudia y aprende el vocabulario de las profesiones
Elabore 30 oraciones con el verbo TO BE
Repase el vocabulario places
Completa con is-are o am las siguientes oraciones:
-he_____my brother
-they ______student
-I____a boy
-giraffes _____very tall
-tony___lively dog
-you and your family ______kind
-we _____years old
-mary and I _____cousins
-susan _____a good friend
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 7°
Recuerda los pronombres personales
Recuerda el verbo TO BE en presente
Relacione el verbo TO BE en presente con pronombre personales
Elabore 15 oraciones con TO BE en presente forma afirmativa , negativa e interrogativa
Recuerda el verbo TO BE en pasado
Relacione el verbo TO BE en pasado con los pronombres
Elabore oraciones con el verbo TO BE en pasado afirmativa, interrogativa y negativa
Crea oraciones usando This y These
Completa con WAS o WERE
IT
______ Cloudy yesterday morning
we______luky. We won the firt prize
jason____a great swiimmer
when he was young
she_____ the prettiest girl in our class
I _____ sad because I broke mrs Smith's window
the dog____ in the park
I ____very ill last week
he _____born in 1995
they _____in the beach last sunday
we _____excited about going to America
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 8°
1. organiza las siguientes oraciones, forma presente simple forma afirmativa
A. / play / brothers / basketball
B. she / study / every / day
C. go / the disco / to / we / Saturday/ on
D. David / hate / alcohol
E. I / drink / sometimes / coffee
F. teacher / my / like / music
G. my sister / parties / enjoy
H. brother / your / friendly / look /
I. Pili and Sofia / like / ice cream
J. never / I / read / a / book
2. organiza las siguientes oraciones, forma presente simple interrogativa
A. university?-sister-study.what-your-does-at
B. sport-play-does-any-she?
C. Music-what-like-kind-you-do?
D. Magazine-read-any-you-of-do?
E. Friend-live-town-your-your does-best-in-?
F. Cinema-often-the-you-to-do-go-?
3. Elabora las siguientes oraciones en presente continuo forma afirmativa:
A. Mike / clean / the house /
B. He / cook / an omelette / for dinner
C. Mike / smile at / me
D. He / run / to catch / the bus
E. Mike /dance/ a / disco / in
F. He /cry
G. He / laugh at / you
H. He / wait for / the / bus
I. He / the guitar/play
J. He / water / drink
K. He / sleep
L. He / a / novel / read
M. Mike / think / about / his / problems
4. Organiza las siguientes oraciones presente continuo, forma interrogativa
laughing-why-you-are-me-at-?
Coming-lunch-they-for-are-?
Afternoon-doing-this-what-you-are-?
Together-fliying- are-you-?
Making-noise-that-who-is-?
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 9°
1. Hay un error en cada oración encuéntralo y escríbela correctamente
a) I didn't celebrated New Year's Eve
b) My friends organize a fancy dress party
c) but they didn't invited me
d) So, I were very sad and lonely
e) My best friends didn't were with me
f) My cousin visite me in the afternoon
g) but then she go to a party
h) Did you danced on New Year's Eve?
i) I didn't watched TV because there was a horrible programme
j) Everybody laughed and sing and was very happy
k) But I were not happy, I didn't have a good time
2. Organice las siguientes oraciones en paso simple, forma interrogativa
arrive-when-you- did-?
wait-long-for-she-how-did-me-?
phone-night-last-why-you- did-me-?
Meet-days-two-ago-did-you-her-?
party?-see-the-who-did-you-in-
concert-start-when-did-the-?
3. Complete las oraciones con los siguientes verbos
A. Look! Somebody____ my bike
B. I____ my mobile phone two days ago
C. My English teacher____ yesterday
D. How many exercises___ today? Only two, but I____ ten last week
E. The weather____ very nice this week
F. My cousin ____in France all her life and she still lives there
G. I___for ten years now
H. John ____in England for thirty years, but now he is living in Málaga
4. Ponga los verbos en paréntesis en pasado simple
A. Last year I (spend)____ my holiday in Ireland
B. It (be) ___ great.
C. I (travel) ____ around by car with two friends and we (visit) ___ lots of interesting places.
D. In the evenings we usually (go) ___ to a pub.
E. One night we even (learn)_____ some Irish dances
F. We (be) ______ very lucky with the weather.
G. It (not / rain) ____ a lot.
H. But we (see) ___ some beautiful rainbows.
I. Where (spend / you) ___ your last holiday?
5. Put the sentences into simple past.
A. We open the doo___________
B. You write poems _________
C. Richard plays in the garden _________
D. Kelly does not speaks English _______
E. Do you see the bird? ________
6. Write sentences in simple past.
A. you /cards/ play ________
B. I/ a car / want
C. we /the/game/ lose _______
D. not /I/ early /get up _________
E. Not /Andres and Lucy /home / cycle ______
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 10°
1. Escriba oraciones afirmativas en futuro simple
A. We (help) ____ you.
B. Think our team (win) ___ the match.
C. Maybe she (do) ___ a language course in Malta.
2. Escriba oraciones negativas en futuro simple
A. (I / answer / the question)____
B. (they / drink / beer)______
C. (she / read / the book) _____
3. Escriba oraciones interrogativas en futuro simple
A. (you / ask / him)
B. (Jenny / lock / the door)
C. (the teacher / test / our English)
4. llene los espacios con "will" or "going to"
A. I have a terrible headache. have you?I________ an aspirin for you
B. What are you doing next summer? I____________ it now
C. Do you think you_________win the text?
D. did you buy some bread? Oh, I completely forgot. I_____ it now
E. if she gets this new job she ______ to Madrid
F. Why are you waiting for Ann? because we ______ to a football mach
5. Write the following sentences in passive
A. They were writing all the names of the students on a list.
B. They serve breakfast at seven o'clock here
C. There are a lot of things to say about this subject.
D. 'Valencia buildings' has repaired these houses.
E. Everybody gave him the address
F. Carpenters used to build furniture by hand but now they don
G. Men wore hats in the old day
H. Professor Johnson is marking all the exams.
6 . Rewrite these verbs as passive.
A. Someone has given him a lot of money
B. The police arrested two hundred people.
C. We check every car engine thoroughly.
D. They paid me a lot of money to do the job.
E. Fortunately they didn't damage the machinery.
F. We have told him not to be late again.
RECUPERACION DE INGLES
PRIMER PERIODO
DOCENTE: MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
GRADO 11°
1.Write the following sentences in passive
a. They were writing all the names of the students on a list.
b. They serve breakfast at seven o'clock he
c. There are a lot of things to say about this subject
d. 'Valencia buildings' has repaired these house
e. Everybody gave him the addr
f. Carpenters used to build furniture by hand but now they don't.
g. Men wore hats in the old day
h. Professor Johnson is marking all the exams.
2. Rewrite these verbs as passives, keeping them in the same tense,
a. Someone has given him a lot of money
b. The police arrested two hundred people.
c. We check every car engine thoroughly.
d. They paid me a lot of money to do the job.
e. Fortunately they didn't damage the machinery.
f. We have told him not to be late again.
3. READ
Loch Ness is a lake between the Scottish towns of Inverness and Fort Augustus. The word loch is Scottish for lake. Loch Ness is about 37 km long and extremely deep, the deepest part is 226 m.
Loch Neisse is famous for its friendly monster. Neisse Most people think that this is only a legend, but every year tourists from all over the world come to Loch Ness and hope that they will see the monster.
4. Write the verbs in present perfect simple.
a. Tourists from all over the world (be) ____ to Loch Ness.
b. Most of them (see / not)___ Nessie, however.
c. Only very few people say that the Loch Ness Monster (appear)_____ in front of them.
d. Even scientists (come)_____ to Loch Ness to find the monster.
e. And the boss of the Guinness brewery (promise)_____ to pay 500,000 Pounds to the person who catches Nessie.
5. Write sentences in present perfect simple.
a. they/ask/a question________
b. he/speak/English___________
c. I /Be/in my room____________
d. we/not/wash/the car_________
e. Ann/not/forget/her/homework_________
f. They/ finish/theirs homework__________
g. Sue/ kiss/Tomas____________
h. The waiter/ bring/the tea_______
i. Marilyn/ pay/ the bill________
RECUPERACION DE
ESPAÑOL
GRADO SEXTO
PERIODO:
DOS
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
RESPONDE:
1.
¿Qué es sustantivo? Da 10 ejemplos. ¿Cómo se clasifica el sustantivo? da
ejemplos de cada uno. Identifica en los anteriores ejemplos el número y el género
2. Copia 10 ejemplos de adjetivos.
Cuáles son los grados del adjetivo
recorta imágenes y realiza una mini cartelera según el grado del adjetivo
3.
clasifica los sustantivos según su significado. Elabora 7 ejemplos de cada uno
4.
elabora una mini cartelera, pega en ella sustantivos según el género (masculino
y femenino;
Sustantivos según el número (singular
y plural),
RESPONDE:
5.
¿Qué es mito?
6.
¿Qué es leyenda?
7.
¿Cómo son los personajes de los mitos?
8.
¿Que pretende el mito?
9.
¿Cómo son los personajes de la leyenda?
10.
Consulta un mito y una leyenda
11.
escribe 3 semejanzas entre el mito y la leyenda
12.
escribe 3 diferencias del mito y de la leyenda.
13.
Inventa tu propio mito e identifica en él los personajes: dioses, primeros
padres, animales y astros
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PERIODO
DOS
GRADO SEPTIMO
1. realiza una cartelera con
fragmentos de género dramático, liricos y narrativos
2. recuerda el concepto de palabras
homónimas: homófonas y homógrafas
3. realiza una cartelera usando las
palabras homófonas y otra usando las palabras homógrafas.
4. Realiza una mini cartelera y crea
palabras nuevas teniendo en cuenta la
formación de palabras: por derivación, con palabras primitivas, con
diminutivos, con aumentativos, escribe algunos
despectivos.
5. Realiza un escrito sobre la
importancia del agua y ten en cuenta las
reglas del uso de mayúsculas.
6. Realiza tu autobiografía.
7. Repasa las reglas ortográficas del
uso de la coma.
8. Elabora oraciones de complemento
directo mínimo 10
9. elabora oraciones de complemento
circunstancial y de complemento indirecto mínimo.
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PERIODO
DOS
GRADO
OCTAVO
1. como se pueden clasificar
las oraciones simples da mínimo 8 ejemplos.
2. Clasifica las
siguientes oraciones según la actitud del hablante
A. Tal vez llegue a tiempo al concierto
B. jamás aceptare estas condiciones
C. ¡ay de mí!
D. todo esto me importa un comino
E. ¿ya no te acuerda de mí?
F. ojal se solucione todo
G. ¿Cuándo volverás de Paris?
H. querría ir de vacaciones a Perú
I. quizá empeore el tiempo
J. ¡qué bien nos lo pasamos en la playa!
K. me gusta tener perros en casa.
3. recorta y pega 10 oraciones según la actitud del
hablante
4. recuerda los conceptos de diptongo y de hiato. Recorta y pega en una cartelera mínimo 10 ejemplos de cada uno
5. recorta un texto de cualquier prensa y subraya los
diacríticos que encuentre, luego di por que se acentúan y por qué no.
6. Completa los siguientes
enunciados con el o él según corresponda
1.: ____ Cayó
_____ crepúsculo sin que _____, que estaba dormido, lo notara.
2.Pepe es un
chorizo novio de Marta no se fía de _____.
3.______ saco de
patatas era muy pesado, no pude con ______.
4.______
Vicepresidente del Gobierno dijo que no iba a ser ______ quien le pusiera
______ cascabel al gato.
5.______ que desee tener un
cargo en un instituto como ______ nuestro demuestra no estar muy bien de
la cabeza.
6.En ese matrimonio, tanto
______ como ella están un poco pirados.
7.______ que no haya
asistido Andrés nos ha venido muy bien porque no habíamos contado con ______.
8.Pide a Manolo que te ayude; si ______ quiere,
puede rellenarte ______ impreso del I.R.P.F. en menos de media hora.
9.______ momento ha llegado; ahora es ______ quien
tiene que enfrentarse solo al tribunal.
10.Le han dicho que ______
ejercicio físico puede resultar perjudicial para ______.
11.______ déficit
que arrastra la empresa nos está hundiendo; hay que acabar pronto con
______.
12.Acaba de llegar mi cuñado; con ______ ya somos cinco para
cenar.
13.Yo estoy dispuesto a reconciliarme con Pepe, pero veremos si
______ también lo está.
14.______ inquilino de mi casa pretendía que le
rebajara ______ alquiler.
15.Leonor se fue a París con su novio y
pasó allí todo ______ verano con ______.
7. Completa las siguientes
oraciones con tú o tu según corresponda.
1. Aquí no
ocurre lo que en ______ casa; esto es mucho más serio.
2.______
coche es rápido y seguro, pero no seré yo quien te recomiende rebasar el límite
develocidad.
3.Fue ______ madre la que me dijo que ______
novia no se quiere casar contigo.
4.Macarena quiere que ______ , y no
otro, la acompañes al médico.
5.Mientras que ______ te divertías con esa
chica en la discoteca, ______ mujer fregaba y barría lacasa. ______
machismo es inaguantable.
6.No eres ______ la
más indicada para darme sermones morales.
7.Quiero que seas
______ mismo el que me cuente lo sucedido.
8.No quiero
que me engañes: ______ has sido el que ha roto el
vídeo.
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PERIODO
DOS
GRADO
NOVENO
RESPONDE:
1. ¿qué es neoclasicismo?
2. enumera cada una de
las características del neoclasicismo
3.
¿qué temas fueron trabajados por los escritores neoclásicos?
4. ¿cuáles fueron los
autores más destacados del neoclasicismo?
Recuerda cada una de sus obras.
5.
realiza un mapa conceptúa del neoclasicismo.
6. ¿que fue el
romanticismo?
7. di cada una de las
características del romanticismo
8. ¿Qué temas fueron
trabajados por los escritores románticos?
9. recuerda las
características del romanticismo.
10. ¿qué autores y obras
se destacaron en el romanticismo?
11. habla de los
recursos literarios empleados en los textos románticos. Da tres ejemplos década
uno.
12. elabora un mapa
conceptual de la literatura romántica.
13. compara un texto
romántico y uno neoclásico. Puede ser nocturno del escritor Manuel Acuña y
Amalia del escritor Domingo Faustino Sarmiento.
15. ¿qué son las
oraciones compuestas yuxtapuestas? Haga 5 ejemplos.
16. ¿qué son las
oraciones compuestas coordinadas? De 5 ejemplos.
17. ¿qué son las
oraciones compuestas subordinadas? realiza 5 ejemplos.
18. recorta y pega
oraciones coordinadas copulativas. Oraciones compuestas adversativas, oraciones
compuestas disyuntivas,
RECUPERACIÓN DE ESPAÑOL
PERIODO
DOS
GRADO
DECIMO
RESPONDE:
1.
cita dos hechos del siglo XVI que sirvieron
de impulso al renacimiento
2.
que significa el arte para los renacentistas?
3.
señala tres características básicas del
renacimiento
4.
en qué país surgió el humanismo?
5.
cuál era el concepto del hombre propio del
humanismo?
6.
nombra las dos clases de humanismo y sus
características
7.
cuáles son las dos tendencias de la
literatura religiosa. indica sus características
8.
nombra los autores más representativos de la
literatura religiosa.
9.
habla de la novela picaresca. cuál es la más
importante novela picaresca
10.
busca un capítulo del Lazarillo de Tormes. léelo
y encuentra en él algunas características de la novela picaresca.
11.
realiza un mapa conceptual sobre el teatro
del siglo XVI.
12.
redacta un texto sobre un tema de interés
teniendo en cuenta las reglas de acentuación y reglas ortográficas
RECUPERACION DE
ESPAÑOL
GRADO:
ONCE
PERIODO:
DOS
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
RESPONDE:
1. Qué relación
encuentras entre la época de florecimiento del teatro griego y del surgimiento
de la democracia?
2. Que tiene que ver la
leyenda de Dionisio con el nacimiento del teatro?
3. En qué sentido los
Dionisio y Apolo representaban dos polos opuestos del concepto de la
existencia?
4. Da algunas
características del espectáculo teatral, tal como era celebrado en la antigua
Atenas
5. Cuáles fueron los
aportes más importantes de Esquilo, Sófocles y Eurípides al desarrollo de la
tragedia?
6. Cuál es la temática
central de Prometeo encadenado de Esquilo?
7. Por qué se habla de
Edipo rey como la tragedia perfecta?
Que diferencias fundamentales
encuentras entre tragedia y comedia?
8. Cuenta brevemente
algunas características de la obra de Aristófanes
9. Qué elementos del
teatro griego pasaron a la cultura romana?
10. Selecciona un tema
de interés y construye un texto con las siguientes palabras: este, éste, esas,
ésas, eso, aquella, aquel.
11. Copia las siguientes
oraciones en tu cuaderno y coloca la tilde a los demostrativos que la lleven.
A. este alumno estudia
mucho y aquel estudia menos.
B. ese libro está más
claro que ese.
A. este cofre es más
grande que ese
D. De este álbum, esa
canción es buena y esta regular.
E. en esta reunión sobra
aquel.
RECUPERACIÓN DE INGLÉS
RECUPERACIÓN DE INGÉS
PERIODO
DOS
GRADO
SEXTO
1.
repasa las ocupaciones
2.
apréndete los adjetivos posesivos
3.
estudia el verbo TO BE recuerda relacionar
las partículas: are- is -am con sus
pronombres respectivos
4.
elabora un plegable y trabaja oraciones
afirmativas, interrogativas y negativas
5.
realiza las lecturas que se trabajaron en el
periodo
6. realiza tu auto presentación ante el salón de grupo. Ten en cuenta tópicos
como: tu nacionalidad, tu nombre, tu edad, habla del país donde naciste, etc.
7. apréndete todos los adjetivos que están en el cuaderno, luego realiza una
cartelera utilizando cada uno de ellos, presenta la cartelera.
8. Repasa el verbo to Be forma afirmativa, negativa e interrogativa.
9. Elabora un mini-diccionario con las profesiones en inglés.
10. Relaciona las profesiones con los lugares de trabajo. luego realiza una
oración con cada una.
11. Realiza la lectura de Charles is American...
12. realiza la lectura de vincent is a student...
13. aprende los adjetivos opositivos. Realiza una oración con cada uno de
ellos.
RECUPERACIÓN DE INGÉS
PERIODO DOS
GRADO
SEPTIMO
1.
cuenta lo que tú puedes hacer
2.
cuenta lo que tú no puedes hacer
3.
di que pueden
hacer los niños de un mes
4.
que pueden hacer los perros, el gato, la jirafa, un
pájaro
5.
. cambia las siguientes oraciones a negativas: use la
palabra en el paréntesis.
Ejemplo:
-Laura can’t
speak French (German)
Can Laura
speak German?
·
Monica can’t draw maps(picture)
·
Mr. Lee can’t cook
(wash dishes)
·
the children can’t
use the stove (grill)
·
ann. cant’ deliver
the statue today(tomorrow)
·
they can’t find the
ribbon(string)
·
people can’t buy shoe in a bookstore(department store)
·
jack can’t go to the
bank(library)
·
Laura can’t eat cake
(fruit)
·
ken can’t pay for
three books( one book)
·
Mrs. James can’t
speak Greek (Chinese)
6.
haga oraciones interrogativas con la primera palabra y
con la segunda elabore oraciones negativas.
ejemplos
Russian/Spanish
Can you speak Russian?
No, but I can’t speak Spanish
·
Spanish/Italian
·
Japanese/Chinese
·
German/Greek
·
Turkish/English
·
Italian/Spanish
·
French/English
Can and can’t
Swim?
|
Speak Spanish?
|
Drive?
|
Dance?
|
|
John
|
Yes
|
Yes
|
no
|
no
|
Lisa
|
No
|
Yes
|
yes
|
no
|
7. Escriba seis o más preguntas. Luego responde
esa pregunta con base a la información en el cuadro. example. Can John swim? Yes, he can Louisa swim? No, she can’t
8. escribe las
siguientes oraciones en tercera persona (She, he)
·
I play
·
they drink
·
the students work
·
we don’t know
·
do you talk?
9. escribe oraciones para cada respuesta
·
_____________________________
Yes, my father Works
·
___________________________
·
Jenny lives in
england
·
_____________________________
No, they don’t go to school
·
___________________________
Yes, he cleans the house
10 escriba los verbos in
presente simple (afirmativas o negativas)
·
my brother_____
chocolate.(like)
·
Carolina and
peter_____ to school five days a week. (go)
·
my mother __________
dinner.(not cook)
·
my brother _____ his
face in the morning: (wash)
·
My friends: _________
computer games after school. (not play)
11. apréndete los verbos
que vimos en el segundo periodo
RECUPERACIÓN DE INGÉS
PERIODO DOS
GRADO OCTAVO
1. Complete the sentences. Use the correct form of going to.
a. I __________ learn to surf next summer.
b. We ______________ visit Paris with our friends at
Easter.
c. The Corrs _______________ play at a concert in
Madrid next year.
d. Mum said that you _______________ invite Tom to
your party. Is it true?
e. Patrick __________________ start a group. Do you
want to be in it?
2 Complete the sentences with to be going to and the
verbs in brackets:
Example: We are going to cook (cook) dinner this
evening.
a. Next summer, I
(travel) to England.
b. My sister María
(live) in Madrid.
c. They
(play) tennis this afternoon.
d. My father
(buy) a new car.
e. Susan and David
(see) the film tonight.
f. I
(visit) the dentist tomorrow.
3. Make questions with to be going to using these
words and answer them in the negative form:
Example: Tony / read / this / book.
Is Tony going to read this book? No, Tony isn’t going
to read this book.
a. Your friends / listen to music.
? -
No, __________
b. Peter / wash / his car.
? -
No, ______________
c. She / write a letter.
? -
No, _____________
d. Philip and Frank / have a birthday party.
? -
No, _________________
e. He / repair my bicycle.
? -
No, ________________
f. Your grandparents /visit you / next weekend.
? -
No, _______________________
4. Write the following words in the right order to
form sentences with to be going to in
affirmative, negative or interrogative:
Example: is / to / a / Fred / doctor / going / be.
Fred is going to be a doctor.
a. to / am / dentist / the / I / this / going / visit / afternoon.
____________________________________
b. swim / aren’t / They / to / going / tomorrow.
___________________________________
c. her / paint / isn’t / to / room / going / She.
____________________________________
d. do / his / Philip / going / homework / is / to?
______________________________
am / not / I / to / France / going / travel /
to.
___________________________________
5. COMPLETE
THE SENTENCES. WRITE WILL OR WON’T
1. - I have work
tomorrow night. I _______________ to able to come to your party
2. - I know Juan’s
coming. He _________________ be here soon
3. - Their friends are
coming this weekend. They____________ have to get some more food
4. - She has to go New York. She ___________ be in class for a few
days
5. - We have a lot to do
today. We ____________ have any free time
6. WRITE SHORT ASWERS. USE WILL OR WON’T
1. - Will you go to
another country next year?
2. - Will your parents
come to visit soon?
3. - Will you get
married this year?
4. - Will you study
English for your test?
5. - Will you go to the
cinema tomor0w?
7. Practica la pronunciación
de la última lectura que tienes en el cuaderno
RECUPERACIÓN DE INGÉS
PERIODO DOS
GRADO NOVENO
1.Escribe la forma comparativa de
estos adjetivos
tall taller
A. fast ____________
B. heavy ____________
C. dangerous ____________
D. small ____________
E. large ____________
F. light ____________
G. rare ____________
H. common ____________
I. bad ____________
J. good ____________
2. realiza la siguiente actividad
Adjetivos comparativos
1. I am
___________ (tall) my sister.
2. My mum thinks that cats are
___________ (good) pets than dogs.
3. Cycling is one of
___________ (dangerous) sports.
4. I want to have ___________ (big) car.
5. A blue whale is ___________
(heavy) twenty-five elephants.
6. You look ___________ (thin)
last month. Have you lost weight?
7. Bicycles are ___________
(slow) cars.
8. She is ___________ (nice) person I know.
3.realiza a los
siguientes adjetivos el comparativo y el superlativo
ejemplo: clean -
cleaner - cleanest
1. thin
2. easy
3. good
4. dirty
5. fat
6. beautiful
7. sad
8. flat
9. active
10. comfortable
11. hot
12. happy
13. wet
14. narrow
15. big
4. escribe con qué frecuencia realizas estas actividades:
utiliza los adverbios de frecuencia
1- I get up
early. – o – I get up early five times a week.
2-
3-
4-
5-
5. Complete the following
exercise with on, in, or at:
Ex: i study English __on__
nights.
1) My birthday is _________________or__________________.
2) I play with my friends
________ Mondays.
3) I work in that company
very hard ______ the morning.
4) The Independence Day ____
Mexico is _______ September.
5) The food is _____ the
table.
6) My diplomas are ______ the
wall of my room.
7) _______what season are
we?.
8) Christmas is ______ December
the twenty-fourth.
9) We go _____ vacation next
summer.
10) Practice using on, in or at
as necessary.
______ Sunday.
______ Next Tuesday.
______ the
evening.
______ Noon.
______ the spring.
______ last summer.
______ 2002.
______ the night.
______ fifth avenue.
______ July
4th.
6. Complete these sentences:
She is studying ______ the
university.
The lamp is ______ your desk.
Is Mr. Miller _______ home?.
They live ______ Clark street.
We want to have a party _______
your house.
I am not going to be ____ work
____ 3:00 o´clock today.
7. Mira el cuadro y escribe
al menos diez frases:
RECUPERACIÓN DE INGLÉS
PERIODO DOS
GRADO
DECIMO
¿¨Can ¨ o ¨can´t¨?
2. I ________ swim
a hundred meters.
3. ________ you
make a fire?
4. ________ he
cook? No, he ________ .
5. What sports
________ you play?
6. Marc ________
climb trees, he is ill.
7. There´s party
tonight. ________ I come?
8. Peter doesn´t
want to go to the pool because he ________ swim.
9. Cats ________
climb trees.
10. Rabbits
________ sing.
2. Complete the text with can’t or might
A. I’m going to climb the Himalaya
next summer.
B: But you are seventy years old! You be serious. You be mad.
A: It be wonderful to be up there and have the entire world at your feet. It would be a dream come true.
B: But you have an accident or get killed. I don't think it's wise to take the risk.
A: Young man, your life be much fun if you never take risks. You should do it from time to time. You enjoy it!
B: Enjoy it! You be joking. You never come back from this adventure.
B: But you are seventy years old! You be serious. You be mad.
A: It be wonderful to be up there and have the entire world at your feet. It would be a dream come true.
B: But you have an accident or get killed. I don't think it's wise to take the risk.
A: Young man, your life be much fun if you never take risks. You should do it from time to time. You enjoy it!
B: Enjoy it! You be joking. You never come back from this adventure.
3. Complete sentences
below with your own ideas:
1. I have white powder on me because I have been__________________________________
1. I have white powder on me because I have been__________________________________
2. There are bruises on my body because I have been
________________________________
3. My face is red because I have been
______________________________________________
4. I am boiling (= very hot) because I have been
____________________________________________________
5. I am freezing (= very cold) because I have been
____________________________________________________
6. My eyes hurt because I have been __________________________________________________
7. I am smelly because I have been
__________________________________________________
4. elabora un escrito
utilizando la estructura del presente perfecto continuo.
RECUPERACIÓN DE INGLÉS
PERIODO DOS
GRADO
ONCE
1.
recuerda
el uso de los verbos DO y MAKE
2.
realiza
oraciones con do y make teniendo en cuenta el uso de cada uno de ellos
3.
realiza
la descripción tuya teniendo cuenta altura, color de piel, peso color de
cabello, ojos, largo de cabello etc.
4.
realiza
la descripción de un compañero hazlo física y moralmente.
5.
elabora
preguntas con con how long y how far
dale sus respectivas respuestas.
6.
elabora
un escrito utilizando la estructura del presente perfecto
7. Complete
sentences below with your own ideas:
1. I have white powder on me because I have been__________________________________
1. I have white powder on me because I have been__________________________________
2. There are bruises on my body because I have been
________________________________
3. My face is red because I have been
______________________________________________
4. I am boiling (= very hot) because I have been
____________________________________________________
5. I am freezing (= very cold) because I have been
____________________________________________________
6. My eyes hurt because I have been
__________________________________________________
7. I am smelly because I have been
__________________________________________________
8.
realiza preguntas y sus respectivas respuestas con
a. how long/live in (your city or town)
b. . how many boyfriends or girlfriends/have
c. . eat peanut butter
d. . visit England
e. . how long/have/shoes
f. . how long/know/best friend
g. . fly in an airplane
h. . meet a famous person
i. . how many places /live
j. . how long/know how to ride a bicycle
9. Escoge la respuesta correcta
1 . How long
____________________________________________ to see the boss?
A . you are
waiting
b. you waited for
c. have you been waiting
2. I _________________________________________ 45
minutes to see the boss.
a. waited since
b. have been waiting for
c. have been waiting since
3. How long ___________________________________ for
work?
a. have you been applying
b. you are applying
c. you applied
4. I ________________________________________ more
than two weeks.
a. applied for work since
b. am applying for work
d. have been
applying for work for
5. They ______________________________________ last
May
a. have been
working there since
b. have been
working there for
c. has been
working there since
6. How long ____________________________________
English?
a. has you been studying
b. have you been studying
c. you have been studying
7. I ______________________________________________
ten minutes.
a. am looking for the lunch room for
b. have been looking for the lunch room since
d. have been looking for the lunch room for 2
8. How long ________________________________ in
Virginia?
a. has he been living
b. are they living
c. he has been living
RECUPERACION
DE ESPAÑOL
GRADO: SEXTO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
RESPONDE:
1.
que
es la novela?
2.
cual
fue la primera novela de caballería en España?
3.
cuál
es la obra más notable en España por tratar temas de fidelidad y honor?
4.
cuáles
son las características de la novela?
5.
que
es la novela picaresca?
6.
cuáles
son los tipos de novela. habla de cada uno
7.
que
es el verbo? da 5 ejemplos
8.
recorta
y pega 10 verbos busca en ellos su raíz(lexema) y su desinencia
9.
haga
10 oraciones y ubica en ellas la persona
, el número y el tiempo
10.
en
una minicartelera conjuga 10 verbos en tiempo presente, pasado y futuro.
11.
cuáles
son los modos del verbo. realiza cinco oraciones con cada uno de ellos.
12.
en
un cuadro trabaja las formas no personales del verbo( gerundio , infinitivo
e immperativo) realiza seis ejemplos de
cada uno
13.
realiza
una minicartelera con palabras sinónimas
14.
realiza
códigos que se puedan usar en el aula de clase
15.
escribe
10 palabras con V y B. recuerda las reglas ortográficas para el uso de cada
una.
Todos los temas están en el cuaderno. El
proceso de recuperación será hasta la semana número seis
BUENA SUERTE.
RECUPERACION
DE ESPAÑOL
GRADO: SEPTIMO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
Responde:
1.
.que
son las funciones del lenguaje?. elabora cinco ejemplos con cada una de ellas.
2.
.crea
nuevas palabras a partir de una existente:
3.
créalas
por la unión de un sustantivo y un adjetivo
4.
unión
de una preposición y un verbo
5.
unión
de un verbo y un sustantivo
6.
cuales
son cuales son las clases de derivación? realiza cinco ejemplos de cada uno
7.
busaca
10 oraciones e identifica el sujeto y el predicado
8.
en
las anteriores oraciones ubica el núcleo del sujeto y el núcleo del predicado
9.
cuáles
son las clases de sujeto? elabora una oración con cada uno
10.
que
es la novela?
11.
cuáles
son los elementos de la novela?
12.
cuáles
son los tipos de novela? elabora un mapa conceptual
13.
que
son los tiempos verbales?
14.
como
se clasifican los verbos? da cuatro ejemplos
15.
como
pueden ser los modos de los verbos?. realiza cuatro ejemplos
16.
como
pueden ser los verbos?. haga tres ejemplos
BUENA SUERTE.
RECUPERACION
DE ESPAÑOL
GRADO: OCTAVO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1.
completa el siguiente cuadro:
Literatura de la
colonia y de la independencia
Características
|
autores
|
obras
|
|
|
|
|
|
|
2. Complete los
siguientes enunciados:
a.
el género literario más utilizado durante el periodo de la independencia
fue......
b.
durante el periodo de la independencia, en la lírica predomino el
neoclasicismo, movimiento que se caracterizó por.......
1)
que
expresa la voz verbal
2)
que
es la voz activa?
3)
Cuando
se da el sujeto agente?
4)
Como
se construye la voz activa? Da 3 ejemplos
5)
que
es la voz pasiva?
6)
Cuando
se da el sujeto paciente? Da 3 ejemplos
7)
transforma
cada forma verbal en voz activa a voz pasiva
A.
-la
solución fue propuesta por el personero y sus colaboradores
B.
-ya
había anunciado el ganador el presentador del programa
C.
-todos
aplaudieron a los concursantes
D.
-el
sistema de transporte ha sido visitado por diferentes delegaciones extranjeras
8)
subraya
con color azul, los verbos que están en voz activa y, con color rojo, los que
están en voz pasiva.
A.
La
ciudad fue destruida por un bombardeo
B.
-el
peregrino cruzo el puente y entro al templo
C.
-la
escultura fue exhibida en el museo
D.
-el
hecho es que ya no están
E.
-la
excursión llegara hoy a villa de Leyva
9.
señala el sujeto de cada oración y escribe si se trata de un sujeto agente o de
un sujeto paciente
A.
Alfredo
fue entrevistado esta mañana
B.
-los
intensos vientos ha provocado numeroso desastres.
C.
-El
pueblo ha sido abandonado
D.
-la
radio fue inventada por Marconi
E.
-el
bus salió sin retraso
10.
Cuáles son las clases de homonimia? da
tres ejemplos de cada una
11.que
son palabras homófonas y homógrafas? haga cinco ejemplos de cada una. Elabora
un escrito con palabras homófonas y homógrafas
12.
completa cada oración con la palabra apropiada: cima, sima, vaca, baca, bienes,
vienes, ahí, hay, hojear, ojear, hacia, hacía.
A.
-los
escaladores alcanzaron pronto la______ del Everest
B.
-acomoda
tu equipaje en la_____ del vehículo
C.
-ella
posee muchos ______ en diferentes partes del país
D.
-mira____
encontré tu libro
E.
-en
estos momentos ellos se dirigen______ tu casa
13.
escribe una oración con cada una de las siguientes palabras: ciervo, siervo,
vaso, bazo,
14
completa cada oración con la palabra apropiada: cima, sima, vaca, baca, bienes, vienes, ahí, hay, hojear, ojear, hacia,
hacía.
A.
los
escaladores alcanzarán pronto la______ del Everest
B.
acomoda
tu equipaje en la_______ del vehículo
C.
ella
posee muchos ____- en diferentes partes
D.
mira______
encontré tu libro
E.
¿me
permites_______ tu último libro de historietas?
F.
en
estos momentos ellos se dirigen ______tu casa.
15.
completa el siguiente cuadro sobre la estructura de las actas
Estructura
del acta
titulo
|
introducción
|
orden
del día
|
desarrollo
del orden del día
|
el
cierre
|
las
firmas
|
en
el cual
|
en
la cual
|
que
es
|
en
el cual
|
en
donde
|
del_____
y
del________
|
BUENA SUERTE
RECUPERACION
DE ESPAÑOL
GRADO: NOVENO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1.
completa
el siguiente cuadro
Literatura
de la vanguardia
Temas
|
autores
|
obras
|
|
|
|
|
|
|
2. En la literatura Latinoamericana a que se
le da el nombre de arte de Vanguardia o vanguardistas?
3. Con que querían romper los
escritores vanguardistas?
4. Cuáles fueron los ismos de eta
época? Explica cada uno teniendo en cuenta sus representantes.
5. El movimiento del creacionismo
fue liderado por? que manifestaba éste movimiento?
6. El escritor Jorge Luis Borges y
Oliverio Girondo que movimiento lideraron y cuáles fueron los principios
fundamentales?
7. habla del movimiento del
Surrealismo
8. enumera las características de
la vanguardia
9. Que sucesos modificaron la vida
del hombre contemporáneo? Elabora un mapa conceptual
10. elabora una ficha de cada una
de las vistas en clase
11. crea cuatro Haikús
12. elabora un
BUENA SUERTE
RECUPERACION
DE INGLES
GRADO: SEXTO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1.
apréndete
el vocabulario de la familia
3.
elabora
oraciones con el articulo AN
4.
elabora
oraciones con el articulo THE
5.
repasa
las profesiones
6.
realiza
oraciones afirmativas, negativas e interrogativas con IS, ARE AM.
7.
elabora
oraciones usando los posesivos. realiza una cartelera, recorta y pega objetos.
luego elabora una oración. ejemplo my book is red. your pen is long
8.
realiza
tu árbol familiar
9.
repasa
los números cardinales del 1-1.000. elabora un bingo en inglés.
10.
repasa
las lecturas del cuaderno del tercer periodo.
11.
Llena los siguientes espacios con A-AN según como consideres.
1..... orange
2..... bottle of wine
3..... carton of milk
4..... ice-cream
5..... banana
6..... small melon
7..... hamburger
8..... piece of ham
9..... pizza
10..... apple
2. Complete with a/an.
1..... hour ..... ice-cream ..... school uniform
2..... accident ..... orange hat ..... egg
3..... house ..... green apple ..... white egg
4..... European country ..... airport ..... umbrella
5..... station
..... English university ..... libra
BUENA
SUERTE
RECUPERACION
DE INGLES
GRADO: SEPTIMO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1. Write these questions in the past.
1. Does she buy the newspaper in the shop over there?
...............................................
2. Do they do their homework in the evening?
...............................................................
3. Do they have a good holiday? ....................................................................................
4. Do they find any animal in the forest?
........................................................................
5. Is it dark when she gets up in the morning?
...............................................................
2. Simple Past (negative and affirmative)
Write these sentences in the past.
1. He goes to
the swimming pool because he likes swimming.
…………………………………………………………………………………………
2. They have
dinner at nine o´clock.
…………………………………………………………………………………………
3. Adam runs
500 m
…………………………………………………………………………………………
4. Helen eats
too many sweets.
…………………………………………………………………………………………
5. I buy the
newspaper in the shop.
…………………………………………………………………………………………
6. We get up at
eight o´clock and go to school.
…………………………………………………………………………………………
3. Write the
sentences in exercise 1 in the negative form.
1. …………………………………………………………………………………………
2. …………………………………………………………………………………………
3. …………………………………………………………………………………………
4. …………………………………………………………………………………………
5.
…………………………………………………………………………………………
6. …………………………………………………………………………………………
4. Write about what Jim did and didn´t do yesterday,
as in the examples.
1. Go to the bank (yes) 1. He went to the bank
2. Buy some shoes (no) 2. He didn´t buy any shoes.
3. Write to Sally (yes) ……………………………………..
4. Buy a shirt (yes) ……………………………………..
5. Have lunch with Adam (no) ……………………………………..
6. Write to Peter (yes) ……………………………………..
7. Go to the hospital (no) ……………………………………..
8. Have dinner with Susie (yes) ……………………………………..
9. Play football (no) ……………………………………..
10. Make dinner (yes) ……………………………………..
5. Write the
past form of these verbs.
1. To get
……… 6. To play ………
2. To buy
……… 7. To come ………
3. To study
……… 8. To go ………
4. To watch
……… 9. To pay ………
5. To begin
……… 10. To walk ……
6. Answer the following questions
What did you
do……?
A. This morning when you arrived in
the classroom
B. On your last birthday last night
C. On December 31st 1999
D.
On Saturday morning
E. Yesterday at lunchtime
F. Last summer
G. On Friday evening
H. In the last lesson
I. At the weekend
J. Yesterday morning
K. On your last holiday
L.
This afternoon
M.
On Sunday evening
7.
repasa el listado de verbos que se trabajó en el tercer periodo
8. Supply DO or DOES to complete the following present
tense questions.
A. Where___ John live?
B. What time_____ the
plane leave?
C. Where____ you hang
your hat and coat during the lesson?
- Where____ they live?
- What_____ these girls generally do over the weekend?
- How______ that child go to school?
- Who _____Helen help at home?
- When_____ we eat lunch in the cafeteria?
- What _____ children eat there?
- Where ____George live?
BUENA SUERTE
RECUPERACION
DE INGLES
GRADO: OCTAVO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1. estudia the time en inglés. Realiza la descripción de una amiga y la
descripción de tu madre en inglés.
2. Elabora un reloj en el cual las manecillas
se puedan mover y dile a tus compañeros la hora en inglés.
3. realiza tu rutina diaria, desde que te
levantas hasta que te acuestas.
4. Lee Jerry’s days está en el cuaderno.
5. Change the
following sentences to questions beginning with the given question word.
A.
The lesson begins at
8 o´clock. What time___ ?
B.
They get home at 6
o´clock every night. What time___ ?
C.
She speaks French
very wel What ______?
D.
Those books cost one
dollar. How much ____?
E.
They travel by
car. How______ ?
F.
She wants to learn
English because she wants a better job. Why _____ ?
G.
They meet on the
corner every morning. Where___ ?
H.
She teaches us
grammar. What ____?
I.
He gets up at seven
every morning. When_____ ?
J.
Those girls sell
newspapaer there. What___ ?
6. Supply DO or DOES to complete the following
present tense questions.
A.
Where___ John
live?
B.
What
time_____ the plane leave?
C.
Where____ you
hang your hat and coat during the lesson?
D.
Where____ they
live?
E.
What_____ these
girls generally do over the weekend?
F.
How______ that
child go to school?
G.
Who _____Helen
help at home?
H.
When_____ we eat
lunch in the cafeteria?
I.
What _____
children eat there?
J.
Where ____George
live?
7. realiza la descripción física de tu mejor
amiga y la de tu artista favorito. ten encuenta elvocabulario enseñado.
8. insert
prepositions at/on/in
1. I
get up ____ 7 o’clock every day
2. I was born ___21 May
3. Mary likes to go to the seaside ___summer
4. Steve reads
the newspaper ___the morning
5. We are going to the picnic ___the weekend
6. My mother is ___home now, but I’m ___work
7. My friend was born ___1975
8. I will be back ___ 5 minutes
9. His brother is going to get married ___the age
of 25
10. We have English lessons ___Monday
and ___Wednesday
11. They are busy ___ the moment
12. Olga and Nick arrived ___ the same time
9. Decide whether you have to use much or many.
A.
___cars
B.
___music
C.
___pictures
D.
___flowers
E.
___milk
F.
___numbers
G.
___money
H.
____tea
I.
___girls
J.
____pencils
10. escriba
comparaciones con as-as. Repasa los adjetivos que tienes en el cuaderno
BUENA SUERTE
RECUPERACION
DE INGLES
GRADO: NOVENO
PERIODO:
TRES
DOCENTE:
MERY YARLEY CHAVERRA MURILLO
1.
aprendete los verbos del tercer periodo.
2.
repasa el preseten y pasado perfecto elabora oraciones.
3.
elabora una cartelera con el posesivo sajón. Pega imágenes elabora 10 oraciones
4. Rewrite the sentences
using the Genitive Case:

a.
The skirts of the women are white.
b.
The tail of the horse is not short.
c.
The offices of the doctors are beautiful.
d.
The books of the students are new.
e.
The hat of Mrs. Sally is red.
f. The
dress of my sister is old.
g.
The leg of the chair is broken.
8.
Correct the sentences
a.
Julie closed the store’s window.
b.
the pupils’s dog is sleeping right now
c.
the name’s of the book is twilight
d.
Jacket’s John is here
e.
the house’s gate is closed.
9.
Cuenta when you were Young: you used to…
10-cuenta
when you were young:
you didn't use to
Last night was hard. There was a blackout as well as a
robbery. People in Smith Ville were upset. But what were they doing when the lights
went out? A man ___ (wash) the dishes while his wife ___ (give) her baby a bath. A blonde
woman ___ (wash) her clothes.
Another woman ___ (watch) TV with
her husband and their children ___
(do) their homework. A young man didn't realize the lights went out because he ___ (listen) to music on his mp3
player. But why did the lights go out? The director of the power company claims
that there was a blackout because it ___
(rain) heavily but it is said that they ___
(have) a party and they____ (not watch) the controls. One of the reporters,
Bob,___ (wash) the dishes and Doris, his wife, ___ (have) a bath. Jackie, Bob's
colleague,____ (work) in the building.
Now let's talk about the robbery. Burglars broke into all the apartments in the building when all the tenants were out. But what_______(they/do)? One of the tenants____ (wash) his clothes and a woman_____(visit) a friend. Another woman___ (have) a picnic at the beach and a man ____ (play) tennis in the park.
Now let's talk about the robbery. Burglars broke into all the apartments in the building when all the tenants were out. But what_______(they/do)? One of the tenants____ (wash) his clothes and a woman_____(visit) a friend. Another woman___ (have) a picnic at the beach and a man ____ (play) tennis in the park.
11. reescribe las
siguientes oraciones usando el presente perfec
a.
We ____ (promise)
to help them already.
B.
She ____
(never/do) anything bad.
C.
She ____
(go) on holiday three weeks ago.
D.
We _____
(not/do) our work yet.
E.
She _____
(see) the film three times.
F.
They _____
(swim) in the sea last summer.
G.
I ___ (visit) Bob last month.
12. Repasa la pronunciación
del texto titulado Jane White
BUENA SUERTE
No hay comentarios:
Publicar un comentario